четвъртък, 27 юни 2013 г.

Как SEO оптимизаторите могат да използват намеренията (целите) за търсене?

Когато започнете със SEO оптимизация на даден сайт, добра идея е да си направите таблица, включваща важните ключови думи и намерението за търсене на всяка от тях. Ако не сте запознати с тази материя, в една от предходните публикации разгледахме различните видове цели при търсене и изведохме примери за тях.

На таблицата отдолу е показан примерен вариант за проучване на ключови думи:


Видове намерения (цели) при търсене


Този вид анализ може да Ви бъде полезен да определите, къде да сложите реклама и къде да се концентрирате върху съдържанието и изграждането на линкове (link building).

Надявам се, че тази информация ще Ви бъде полезна за определяне на начина, по който да подходите към различните хора, употребяващи търсачката, според намеренията им за търсене. Това ще Ви помогне да съсредоточите усилията си към възможно най-подходящата стратегия за SEO оптимизиране.


SEO оптимизация според намеренията за търсене

Въпреки че е малко вероятно информационните търсения веднага да доведат до продажба на продукт или услуга, това по никакъв начин не означава, че Вие трябва да се откажете да преследвате добро класиране по този вид търсения. Ако успеете да изградите връзка с потребителите, намиращи Вашия сайт, след информационно търсене, силно вероятно е на по-късен етап те да направят покупка от Вас.

Основен проблем е, че когато повечето хора използват търсачки, те предоставят много малко информация на тях (търсачките) и на SEO оптимизаторите - обикновено от една до три думи. Това е продиктувано от факта, че голяма част от хората нямат познания за това, как точно работят търсачките и по този начин предоставят информация, която е твърде обща и недостатъчна за определяне на намеренията им.

Информационните търсения са важни за повечето от компаниите, защото те често поставят бранда и уеб страницата на радара на потребителя, а това е началото за изграждане на взаимно доверие. След време потребителя ще премине към по-точно определено търсене - транзакционно и/или навигационно.

Например, ако едина компания инвестира единствено в Pay-per-click реклама и е заложила на стратегия за "бърза реализация" чрез използване само на навигационни и транзакционни ключови думи, то те оставят информационните настрана, а това ще доведе до загуба на дял от тези търсени думи и фрази за сметка на конкуренцията. За период от няколко дни, например, човек може да започне с търсене за "дигитални камери", в последствие да премине към "canon g10" и накрая е силно вероятно да завърши с покупка на този модел камера в магазин, показал се при търсенето на "дигитални камери".

Като се има предвид многообразието от ключови думи, с които може да започне едно търсене, е много трудно да бъде определено самото намерение за това търсене. Това може да доведе до объркване и показване на несвързани резултати от търсенето. Според проучваане, 83% от потребиттелите на Google и 82% от потребителите на Bing са доволни от резултатите представяни им от търсачките.

83% удовлетвореност е невероятно постижение, като се има предвид сложността на изработка на една търсачка. Въпреки това остават около 17%, които не са успели да открият, това което са търсили или са попаднали в несъответстващ на желанието им уеб сайт. Като SEO оптимизатор, Вие трябва да сте наясно, че част от потребителите, които сте успели да привлечете към сайта Ви, може да са попаднали на него по грешка, а е малко вероятно тези посетители да помогнат за развитието на бизнеса Ви. Част от задачата по SEO опимизация е съдържанието с тематиката на страницата да се поддържа на високо ниво, а оттам ще дойде и намаляване броя на тези потребители.

Няма коментари:

Публикуване на коментар