Терминът SEM започва да придобива все по-широка известност и честа употреба, но въпросът е, какво точно се крие зад тази трибуквена абревиатура?
SEM означава "Search Engine Marketing" или преведено: "Маркетинг в търсачки". Дотук добре, но какво всъщност е това "Маркетинг в търсачки" и защо започва да му се обръща все по-голямо внимание?
SEM означава "Search Engine Marketing" или преведено: "Маркетинг в търсачки". Дотук добре, но какво всъщност е това "Маркетинг в търсачки" и защо започва да му се обръща все по-голямо внимание?
За да стане по-ясно ще започнем с определението за SEM, което ни е услужливо предоставено от "добрата стара" Уикипедия:
"Маркетинг в търсачки" (Search Engine Marketing) е форма на интернет маркетинг, която включва популяризиране на даден уеб сайт, чрез повишаване на видимостта му (класирането) сред резултатите от търсене с търсачка (Google, Yahoo, Bing и др.). Това популяризиране се осъществява посредством оптимизация и реклама.
От изведеното определение става ясно, че мултимилиардната индустрия наречена SEM, предвождана от гигантите Гугъл, Яху и Бинг, може да бъде разделена на две части:
1. Безплатно позициониране или още наречено органично (organic search)
2. Платено позициониране, познато като неорганично (inorganic search)
Безплатното позициониране (Free Search Engine Marketing) представлява т.нар SEO оптимизация. Тя се дели на две части - онпейдж (on-page) оптимизация и офпейдж (off-page) оптимизация. Целта на SEO оптимизирането е да се помогне на търсачките, по-лесно и правилно да разберат значението на страниците в един уеб сайт.
От друга страна, платеното позициониране или рекламиране се извършва главно чрез метода Pay-Per-Click (PPC). Това е главното перо в печалбите на търсачките. Постига се с помощта на специално създадени платформи, чрез които желаещите могат срещу заплащане да се показват преди останалите в резултатите от търсенето.
"Маркетинг в търсачки" (Search Engine Marketing) е форма на интернет маркетинг, която включва популяризиране на даден уеб сайт, чрез повишаване на видимостта му (класирането) сред резултатите от търсене с търсачка (Google, Yahoo, Bing и др.). Това популяризиране се осъществява посредством оптимизация и реклама.
От изведеното определение става ясно, че мултимилиардната индустрия наречена SEM, предвождана от гигантите Гугъл, Яху и Бинг, може да бъде разделена на две части:
1. Безплатно позициониране или още наречено органично (organic search)
2. Платено позициониране, познато като неорганично (inorganic search)
Безплатното позициониране (Free Search Engine Marketing) представлява т.нар SEO оптимизация. Тя се дели на две части - онпейдж (on-page) оптимизация и офпейдж (off-page) оптимизация. Целта на SEO оптимизирането е да се помогне на търсачките, по-лесно и правилно да разберат значението на страниците в един уеб сайт.
От друга страна, платеното позициониране или рекламиране се извършва главно чрез метода Pay-Per-Click (PPC). Това е главното перо в печалбите на търсачките. Постига се с помощта на специално създадени платформи, чрез които желаещите могат срещу заплащане да се показват преди останалите в резултатите от търсенето.
Посетете ме в моя Гугъл +
Няма коментари:
Публикуване на коментар