петък, 17 май 2013 г.

5 съвета относно SEO оптимизацията за 2013 година

Време е за старите SEO оптимизатори да научат нови трикове.
Занимавам се с онлайн маркетинг и интернет бизнес от дълги години и доста неща се промениха през последната година. Ако не сте следвали последните тенденци в SEO оптимизацията, тогава сте пропуснали значително нови и важни промени. Нововъведенията в алгоритъма на Гугъл събуди "спящите гиганти", намали дохода на хората и драматично промени правилата на играта.

5 съвета, който трябва да знаете за SEO оптимизацията за 2013 година

Ето 5 съвета, които трябва да знаете, за да оцелеете тази година

1. Какво прави Гугъл Пингвин ъпдейта, за който всички говорят.

През април 2012, Гугъл пусна алгоритъмен ъпдейт познат като Google Penguin update (Пингвин ъпдейта). Не всички уебмастъри пострадаха от него, но тези на които им се случи, практикуваха следните дейности.

  • Линк билдинг схеми (тематично несвързани връзки, обмяна на линкове в несвързани сайтове, купуване на линкове и т.н.)

  • Прикриване (скриване на ключови думи)

  • Претъпканост от ключови думи (прекомерна повтаряемост на ключовата дума на дадена страница)

  • Дублирано съдържание (копирано съдържание, което се показва на повече от един сайт)

Уебмастърите, които практикуваха тези неща, загубиха приблизително 40-90% от техния трафик за една нощ.
Аз лично познавам някои предприемачи, които изживяваха мечтата на живота си заради техния висок ранг, а сега са дълбоко затънали в дългове, поради това че Гугъл "уби тяхната златна кокошка".

Поука: Фокусирайте Вашата SEO оптимизация на качествения линк билдинг

2. Тенденцията на беклинковете от социалните мрежи

Някой хора се тревожеха, че беклинковете са остарели или на път да им мине модата. В този момент входящите линкове са все още необходими. С новите ъпдейти ние виждаме промяна във десетте фактора за добър ранк в Гугъл. От тях 5 са свързани със социалните мрежи. Тенденцията е към социални препратки.

В случай че се чудите кои са десетте най важни фактора, ето ги и тях:

  • Фейсбук споделяния (Facebook shares)

  • Броя на беклинкове (входяши линкове)

  • Фейсбук като цяло

  • Фейсбук коментари

  • Фейсбук линкове

  • Туитвания

  • Процент от беклинковете, които са no follow

  • Ключови думи в домейн името

  • Процент от беклинковете с ключова дума

  • Процент от беклинковете да не са с ключови думи (думи, които не съдържат важна информация)

Поука: Фокусирайте присъствието си в социалните мрежи и създавайте съдържание, което обвързва потребителите.

3. Еволюцията на PPC (Pay Per Click) търсенето

С появяването на новите мобилни устройства, Гугъл настрои техните PPC модули за рекламодателите. Преди можеше да си настройвате рекламите поотделно за настолни и преносими устройства. Сега не е така. От Гугъл обединиха настройките, тък като според тях повечето търсения се правят от мобилни устройства.

Тове е изключително важно, когато доставчиците на услуги показват реклами. Защото може да настроите цената за клик, да бъде по-висока, когато търсенето е по-близо до Вашето местоположение.

4. Фейсбук и Гугъл са във война един срещу друг

Гугъл наблюдаваше завистливо как славата на Фейсбук расте. Създателите на Google винаги са смятали, че търсачката им ще бъде основното място, където хората ще търсят информация. Оказва се обаче, че Facebook е номер 1 място, за търсене и обмен на информация; оставяйки Google зад гърба си.

И двете компании се втурнаха към мобилните устройства за да се възползват от най-новата златна мина.
Facebook наскоро откри новия си Graph Search, който позволява на потребителите, да намират информация базирана на това, което харесват техните приятели. Това показа на SEO специалистите, че те се нуждаят от социалната мрежа повече от всякога.

Помислете по въпроса: Ако вашия бизнес няма харесвания във Фейсбук, то шансовете му да се покачи нагоре са малки или никакви.
Ако търся "пицария, която мойте приятели са харесали" и пицарията/ресторанта са харесани от няколко от тях, твърде вероятно е и аз да похапна там.

5. Гугъл авторство (Google Authorship

Гугъл в момента позволява на уеб мастърите да потвърждават, че са автори на съдържанието си като добавят "rel=author" тага в техните постове. Нуждаете се от Google + профил, за да станете автор. Лично аз съм забелязал увеличаване на позицията ми до 3 пъти повече в търсаката откакто използвам Гугъл авторство.

Когато някой търси и намери един от Вашите постове като резултат от търсенето в Гугъл, те ще виждат Вашата снимка точно до поста ви. Това е страхотно защото доставя персонално докосване до Вас и Вашите материали.

Обобщение:
Използвайки тези 5 съвета, със сигурност ще подобрите съществуването на Вашия сайт или блог в интернет пронстранството. Пробвайте, експериментирайте и анализирайте :)


Посетете ме в моя Гугъл +

1 коментар:

  1. Чудесна статия... Беше ми от полза, особенно това за Гугъл авторството :))

    ОтговорИзтриване