сряда, 22 май 2013 г.

SEO оптимизация - 8 промени, които да очакваме от Гугъл през този сезон

SEO оптимизацията е изключително важна за всеки сайт, който е предназначен да достигне до максимален брой потребители. Прочетете какво има да Ви каже Мат Кътс за бъдещите промени около Гугъл.


8 промени, които да очакваме от Гугъл това лято


На последния уебинар организиран от Google, Мат Кътс сподели за предстоящите промени по алгоритъма на най-известната търсачка, направени за борба с практиките на черното SEO.

На следващите редове ще Ви изброим осемте промени, с които неизбежно ще се сблъскат всички уебмастъри и SEO оптимизатори:

1. Новото поколение Гугъл Пингвин - Пингвин 2.0

Този ъпдейт е опит за борба с повечето спам, който се разнася в интернет. Новият Пингвин 2.0 е много по-подробен от Гугъл Пингвин 1.0 и ще анализира много по-надълбоко и сега ще има по-голямo влияние върху цялостното представяне на уеб сайта Ви.


google penguin update 2.0

2. Платените статии

Много рекламни статии нарушават указанията на Гугъл за качество на съдържанието, особено най-важното - не трябва да се прехвърля PageRank. Гугъл планува да бъде много по-стриктен към този тип платени линкове и реклами. Мат Кътс каза, че няма нищо нередно с рекламните статии, просто от Гугъл не желаят да се злоупотребява с това, с цел повишаване на PageRank-а и увеличаване на линковете. Ако все пак използвате рекламни статии за Вашият бизнес, то те трябва да бъдат ясно означени като такива.

3. Намаляване на веригите с линкове

Отново Кътс не разкри подробна информация, но като цяло намекна, че от Google работят, за да направят платените линкове по-малко ефективни. Имат някои идей за детайлен анализ на линковете, който ще им помогне да се справят с този проблем.

4. Хакнат сайт

От Гугъл работят по детектор за хакове от ново поколение, който да може също, да предупреждава уебмастърите навреме за хакерски атаки. Вече ще бъдат способни да помагат на уебмастерите с повече информация относно зловредния софтуер на техния сайт.

5. Авторитет

Ако алгоритъма на Гугъл повярва, че Вие или Вашият сайт имате изграден авторитет и развито име в определена област, то тогава от Гугъл ще се погрижат да повишат ранга на сайта Ви с малко повече в сравнение с останалите.

6. Гугъл Панда

Разработчиците на Гугъл търсят за различни сигнали за сайтове, които са в "сивата зона" или са точно "на границата" и за такива, които да показват, че сайта има висока стойност и е важен. Соред господин Кътс това ще е в помощ на всички сайтове ударени вече веднъж от Панда.


Гугъл Панда Ъпдейт

7. Промени по клъстера в резултатите за един и същ сайт

Ако правите по-подробни търсения в Гугъл и се връщате по 5-6 страници назад, то може да видите един и същ сайт да излиза с различни линкове. Затова от Гугъл разработват нов алгоритъм, който да намалява повторенията от един и същ сайт при "дълбоко" търсене.

8. Повече информация за Уебмастърите

Кътс също спомена, че от Гугъл искат да дават на уебмастърите повече и по-подробна информация посредством Webmaster Tools. Той намекна за специален URL адрес, който да помогне на уебмастърите да анализират проблемите по своя сайт.

Мат Кътс вярва, че споменатите промени ще направят търсенето в интернет, по-удобно и по-качествено, като по този начин ще намалее целия спам, който се простира в интернет и се показва в търсачката.

И за финал:

Ако се фокусирате върху висококачествено съдържание, няма да има от какво да се притеснявате. Обаче, ако предпочитате SEO тип "черна шапка", то тогава се пригответе за много работа през лятото.


Посетете ме в моя Гугъл +

Няма коментари:

Публикуване на коментар