Предизвикателството пред търсачки и маркетинг специалисти
Находчивите SEO оптимизатори и непрестанно развиващите се търсещи машини, са водени от една обща цел - да предоставят на хората най-близки до желаните от тях резултати. Следователно, решаващ фактор в изграждането на онлайн маркетингова стратегия, свързана със SEO оптимизацията и подреждането на резултатите при търсене, е опознаването на потенциалните клиенти и разбирането на интересите, и очакванията им. Щом веднъж бъде установено как целевата група хора, към които се стремите, извършва търсенето за дадени продукти, услуги или ресурси, тогава би могло по-ефективно да се достигне до тях и те да бъдат запазени като клиенти.
Хората, практикуващи професионално и непрофесионално SEO оптимизация, трябва да са наясно, че търсачките са инструмент, който е задвижван изцяло от намерението на потребителя. Употребата на търсещата машина тотално се различава от въвеждането на даден адрес в полето за адреси на браузъра Ви, избиране на сайт от "отметките" Ви, натискане върху линк от някоя страница или посещение във Вашия любим блог. Използването на търсачки е свързано с намерението на даден човек да открие точно определено нещо, а не да попадне на дадена страница по случайност.
В следващите редове ще разгледаме различните типове намерения за търсене, техните характеристики, категории и примери.
Навигационно търсене (заявка)
Хората извършват навигационно търсене, когато имат намерение да достигнат директно до точно определен уеб сайт. В повечето случаи потребителите може да не знаят точния адрес и търсачката служи като "Жълти страници".
Пример: Потребителя желае да достигне до сайта на Летище-София, но не знае точния адрес
Информационно търсене (заявка)
Информационното търсене включва много различни по вид заявки - например какво ще бъде времето, търсене на карти и точни адреси, новини около последните награди "Оскар" или просто, колко точно отнема пътуването до Марс. Главно, този вид търсене е еднократно и рядко включва допълнително търсене.
Пример: Потребителя прави заявка с желанието да разбере кой актьор играе ролята на Хари Потър
Транзакционно търсене (заявка)
Въпреки наименованието си, този тип търсене не е задължително да включва упореба на разплащателни средства. Регистрация за пробен период, създаване на Google+ профил, запазване на билети за кино или намиране на най-подходящия ресторант за вечеря, са все транзакционни търсения.
Пример: Потребителя желае да намери италиянски ресторант в града, в който живее
Скорошно проучване разкрива, че около 80% от търсенията са информационни и само по около 10% са навигационни или транзакционни.
Адаптивно търсене
Като допълнение, търсачките следят за последователността на търсенията, с цел да определят намерението на потребителя. Това беше потвърдено от централата на Гугъл. Вие бихте могли лесно да проверите това, като направите търсене например за "Barcelona", "Barcelona tourism", "Barcelona seaside" и след това направите различно търсене, например за "Hotels". Обикновено, ако се направи само търсене за хотели, не би трябвало да се покажат сред резултатите хотели в Барселона, но когато предишните търсения са били за Барселона, то в резултатите ще попаднат и хотели в Барселона. Следене на предишни търсения на потребителите и взимането им под внимание за последващи търсения е познато като "Адаптивно търсене". Главната цел е да помогне на търсещите машини да разберат по-добре намерението на потребителите. Обаче, остава впечатление, че Google използват този вид търсене, главно за позициониране на платени резултати в полетата на Google AdWords.
Това са главните типове търсения. За провеждане на правилна SEO оптимизация е добре те да се познават, за да може да се избере най-правилния подход при изграждане на интернет маркетингова стратегия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар