петък, 17 май 2013 г.

SEO съвети за създаване на качествени линкове (линк билдинг / link building)

Към уроците за начинаещи в SEO оптимизацията, не можем да пропуснем един много важен и в същото време често подценяван и грешно възприеман проблем - Изграждането на линкове

SEO съвети за създаване на качествени линкове (link building)

От дълго време, Гугъл насърчава уеб разработчиците да създават и вграждат качествени и тематично свързани линкове, за да могат да получат по-добра позиция в резултатите от търсенето и по този начин, по-висок трафик към техните сайтове.
За съжаление, много хора не възприемат правилно тази важна част от изграждането на един сайт. Основна грешка е схващането, че изграждането на възможно повече линкове е най-лесният начин да изкараш сайта си на челни позиции. В действителност това може да се окаже най-значимата грешка, която може да се направи при SEO оптимизарането, защото е възможно да се получи обратен, доста вреден ефект и много често това довежда до чувствително падане в позициите при търсене в Google. Но това ще бъде засегнато по-подробно в някоя от предстоящите ми публикации.
Като за начало ще започнем с обяснение на най-често срещаните термини, свързани с изграждането на връзките (линковете):

Беклинк / Backlink (Входящ линк)

Казано простичко, беклинкът предствлява връзка към Вашият сайт. Като правило (но не закон, както споменах по-горе), колкото повече качествени (тематични) линкове имате към Вашата уеб страница, толкова по-вероятно е тя да излиза напред в резултатите от търсене на търсачките.
Беклинковете имат две главни цели:
  1. Те ще Ви донесат ползи свързани със SEO оптимизацията, които е силно вероятно да подобрят класирането на страницата Ви в резултатите представяни от търсачките, като Google, Yahoo, Bing и други (СЕРП /SERP – Search Engine Results Page).
  2. Те могат да доведат директен трафик към Вашият сайт, като това са хора, който са кликнали върху някой от линковете.
Пример за беклинк: Ако „New York Times” публикува статия, в която има линк към Вашата страница, то това е беклинк. Тази връзка ще ви помогне да излизате на по предни позиции  при търсене от други хора в SERP-а. Също така това ще доведе директен трафик от хора, четящи статията, които са решили да „цъкнат” върху този линк.

Вътрешни линкове / Internal Links

Вътрешните линкове са връзки от дадена страница във Вашия уеб сайт, към друга страница от Вашия сайт. Пример за вътрешен линк е 5 SEO съвета, които трябва да знаете за 2013. Видяхте ли? Това е връзка към друга страница в моя блог.
Вътрешните линкове са чудесен начин за увеличаване на връзките към важните страници във Вашия сайт, като в същото време помагат на посетителите да се ориентират по-лесно.

Външни линкове / External Links

Външните линкове са точно обратното на вътрешните. Това е връзка, която води от Вашия сайт, към други (външни) сайтове. Тоест, ако сложа линк към Wikipedia и Вие го натиснете, то той ще Ви прехвърли в друг сайт, различен от този.
За съжаление, Вие не можете да контролирате, кой слага линкове към Вашия сайт, но можете да контролирате какви връзки слагате от Вашата страница към други сайтове. Ако поставите линкове във Вашия уеб сайт към външни сайтове, които са счетени за спамерски или недобронамерени, това може да се отрази негативно върху Вашия ранг (PR – Page Rank). Това е фактор, който бива вземан под внимание от Google.


Посетете ме в моя Гугъл +

Няма коментари:

Публикуване на коментар